Home › Forums › Q&A Forum › Sigma VS. Samyang › Reply To: Sigma VS. Samyang
Cao druze,
Malo sam zbunjen nekim tvojim stavovima, mozda sam nesto lose shvatio…
Rekao si da kupujes Sigmu 35/1.4 Art, sto je Full Frame objektiv, ali na kraju poslednjeg maila smatras da je velika orednost APS-C fotoaparata niza cena objektiva?
Mozda kupujes Sigmu 30/1.4 DC Art?
Sto se tice APS-C vs Full Frame, ja se sa tvojim misljenjem slazem. Full frame nije neophodan i marginalno poboljsanje kvaliteta slike pri niskoj osetljivosti, tesko da moze da opravda razliku u ceni. Ipak, kod nekih platformi, naprimer Sony E mount sa kojim ja uglavnom slikam, razlika u ceni izmedju Full Frama i APS-C nije toliko znacajna (kod nekih modela). Koristeci puno stare (i vecinom jeftine) objektive na mojim A7 micama, koristim njihove pune karatkeristike za firmat za koji su bili dizajnirani, i u nedostatcima, nalazim kreativne prednosti. Kod APS-C formata je projekcija ovih objektiva orezana i to drasticno utice na njihov “karakter”. Nije istina da na APS-C su svi objektivi bolji, jer se koristi centar slike (to vazi samo za simetricne opticke konstrukcije ali tih je sve manje).
Prednost full frama je i u manjoj dubinskoj ostrini, sto je jos jedna kreativna opcija koja se moze iskoristiti, pre svega u portretnoj fotografiji.
Nezanemarljiv doprinos full frama je i u sirokouganoj fotografiji, gde je mnogo veci izbor “shift” objektiva, koji su vrlo korisni za arhitekturu, pogotovu za tesne prostore (Canon TS-E 17/4, Laowa 15/4 na primer). Na APS-C je ovim objektivima uskracen sirokougaoni pogled, stvarajuci ekvivalent od 28 (24) mm.
Mislim ipak da si sasvim u pravu kada si se odlucio za APS-C, ako nemas nameru da zivis od fotografije. I za 80D imas opciju da koristis manualne stare objektive preko adaptera (Helios 44 (58mm f/2) na primer, koji su vrlo jeftini a imaju zanimljiv karakter.) Tek kada spoznas da te tehnika u necemu limitira, ima smisla traziti “bolja” tehnicka resenja. Sve ostalo je samo GAS.
Sve naj,
Viktor