Home Forums Q&A Forum Sigma VS. Samyang

This topic contains 24 replies, has 2 voices, and was last updated by viktor pavlovic viktor pavlovic 4 months ago.

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Posts
  • #12050 Reply

    SeaDog011
    Participant

    E da,…sta bi sa tim Islandom?
    Jesi li isao?

    #12051 Reply
    viktor pavlovic
    viktor pavlovic
    Keymaster

    Island je mislim 11. Juna, idemo sigurno!

    #12100 Reply

    SeaDog011
    Participant

    Cao Viktore,

    Nesto mi nije jasno, pa bih te zamolio da mi objasnis, kad budes nasao vremena.

    Ova dilema oko toga sta da kupim, da li Sigmu 35mm F1.4 Art ili Sigmu 18-35mm F1.8 Art je i dalje aktuelna, ali tu se sada umesao jedan novi momenat o kojem ranije ne da nisam razmisljao, vec nisam ni znao da postoji.

    Mislim, cuo sam za termin “Metabones speedbooster”, ali nisam znao sta znaci.

    Ne znam ni sada, da budem iskren. Razumem da je to svojevrsni adapter, ali informacije koje mogu da nadjem, govore o tome da je svrha da se objektivi zapravo prilagode MFT i Mirrorless aparatima (pored toga sto povecavaju brzinu objektiva).

    Ono sto mene zanima je da li postoji mogucnost da se nabavi speedbooster koji bih ja recimo stavio izmedju mog aparata Canon 80D i objektiva Sigma 18-35mm F1.8 i na taj nacin mozda efektivno ubrzao objektiv na F1.4?

    Ako postoji, koji onda model Speedboodter-a bih trebao da nabavim?

    Izvini ako je pitanje totalno glupo, ali zaista o ovome nista ne znam. Ali, bilo bi lepo ako bi to bilo moguce 🙂

    Hvala unapred.

    Pozdrav od Sase

    #12101 Reply
    viktor pavlovic
    viktor pavlovic
    Keymaster

    To zavisi da li recimo zelis da slikas zvezdano nebo ili nesto drugo gde ti treba sirokougaoni objektiv sa blendom 1.8
    U principu sam uvek za to da se kupuju objektivi pravljeni za odredjeni format ali ne radi se o dogmi vec o prakticnim razlozima (velicina, cena i u najmanju ruku slican ako ne inbolji kvalitet slike).
    Prvo pitanje na koje treba da trazis odgovor je kakvu vrstu fotografije zelis da slikas, pa se onda odredis prema tehnickim zahtevima. 35mm nije portretna duzina, pitanje je kada ces koristiti f/1.4 ili f/1.8? Za arhitekturu se koriste blende od f/5,6 da bi se povecala dubinska i plosna ostrina. Cak i Leica je u svoje vreme pisala da preporucuju kupovinu i koriscenje takve brzine objektiva za koju stvarno ima realne potrebe, dakle ne treba kupovati mnogo skuplji summilux ako je dovoljan summicron.

    Posto vec imas sirokougaone objektive – u cemu te ogranicavaju, koji su njihovi tehnicki limiti koji ti onemogucavaju da napravis fotku kakvu zelis? Odgovor na obo pitanje ce ti verovatno dati i odgovor na pitanje – koja 35mm varijanta je bolja za tebe.

    #12107 Reply
    viktor pavlovic
    viktor pavlovic
    Keymaster

    Pisao sam na brzinu prosli odgovor, nisam video da si pitaonza speed booster. Na verybiglobo.com ces naci dve recenzije speedboostera, ukucaj na glavnoj stranici u pretrazivac.

    Ipak, za tvoj fotoaparat speedbooster ne postoji (bar ne komerciajlno dostupan). Problem je u tome, sto je odstojanje objektiva od senzora vece nego kod mirrorlessa pa izmedju ne moze da stane adapter u kome bi mogla da se smesti korekciona optika.

    Inace speedbooster funkcionise tako sto poput baterijske lampe sa “zoom” funkcijom (na primer maglite), suzi svetlo koje prolazi full frame objektivom na velicinu APS-C senzora. Time sto se snop svetlanvise koncentrise, svetlo postaje intenzivnije (gušće).

    Speed booster je u biti obrnuta optika od tele convertera. Prvi speedbooster je napravio Metabones u saradnji sa Conurus i Caldwell optics. Brian Caldwell je inace moj poznanik i zahvaljujuci njemu sam testirao kao prvi na svetu oba Speedboostera (verzija I i Ultra (II))

    Ako se odlucis za neku od platformi (savetovao sam ti Sony A6000, danas je to A6500) moci ces da koristis speedbooster. Isto tako bi mogao da koristis Techart Pro, adapter sa ugradjenim motorom koji omogucava da koristis starije i jeftinije manualne objektive u autofocus modu (naravno, AF nije super brz ali ja ovaj adapter obozavam, jer uglavnom slikam sa starim manualnim objektivima.)

    Moje pitanje je opet – zasto ti treba f/1.4 kod 35mm objektiva?

    #12108 Reply
    viktor pavlovic
    viktor pavlovic
    Keymaster

    Jos u vezi speedboostera, ekvivalencija nije bas jednostavna za shvatanje niti za objasnjavanje. Ako ti nesto nije jasno pitaj, ali u vezi sa brzinom objektiva, treba uzeti u obzir i neke fenomene digitalnih senzora kao sto je na primer microlens vignetting. Drugim recima, nominalna razlika izmedju f/1.4 i f/1.8 u smislu propustnosti svetla (T number) moze biti mnogo manja nego sto vecina misli, pa jedina razlika koju ces prakticno primetiti je dubinska ostrina.

    #12110 Reply

    SeaDog011
    Participant

    Cao Viktore,

    Cini mi se da sam skontao problematiku u vezi speedboostera. Procitao sam tvoj blog na tu temu.
    Da kojim slucajem imam panasonic Lumix GH4 ili 5, ili pak Sony a6500 ili A7R, cela prica bi imala smisao. Ovako, u mojoj situaciji, bas i nema.
    Sa druge strane, cak i da posedujem neki od tih aparata, kao sto si i sam pomenuo, pitanje je da li bi cena od 600-800EUR opravdala kupovinu speedboostera, ili bi mozda te pare bilo bolje dati za neki objektiv.
    Elem, sve sto “saznam” o nekom objektivu je iz onoga sto ili procitam ili vidim (YouTube) na Internetu, medjutim sve te recenzije predstavljaju licni dozivljaj i misljenje onih koji ih prave, pa su sa te strane vise ili manje objektivne. Medjutim, ono sto se cesto moze cuti (ne znam da li je to zaista tako) je da objektivi koji imaju maksimalni otvor blende od 1.4 ili 1.8, na vrednostima od 2 ili 2.8 daju ostriju sliku od objektiva kojima je to maksimalni otvor blende. Ukoliko ostrina slike predstavlja odredjujuci parametar, onda mi se cini da ima smisla nabaviti upravo takve objektive.

    Mada,…sa druge strane, sta ja uopste znam! Verovatno lupetam 🙂 🙂 🙂

    A sto se tice objektiva koje ja imam, nisam nezadovoljan i vrlo verovatno za ucenje fotografije, moja kolekcija “pije vodu”.
    No, to ne znaci da ne treba da razmisljam o unapredjenju te kolekcije, jel tako?
    Jednostavno, volim da cackam i trazim informacije o razlicitim objektivima i jako mi se dopada to sto “cujem” o Sigmi.
    Zato sam te i pitao za tvoje misljenje, posto cenim tvoj sud 🙂

    Istina je da sam ti napisao da me zanima arhitektonska fotografija, ali to nije toliko zbog fotografije, koliko zbog arhitekture koju sam, kako znas, studirao. Mislio sam da cu se time baviti u zivotu, pa sam eto zavrsio u sasvim necem drugom. Ipak i dalje me arhitektura zanima i eto, mozda kroz fotografiju mogu nekako da obnovim tu vezu.
    Ali, to nije jedino sto zelim da naucim da fotografisem. Zapravo, nema nekih ogranicenja, kao uostalom i kod vecine zaljubljenika u fotografiju, bili oni profesionalci, ili amateri.
    Upravo iz tog razloga, razmisljam i o opremi kojom cu mogu da fotkam portrete i pejzaze i stosta drugo. Imam cerku od cetiri godine i cini mi se da cu upravo nju najvise i slikati 🙂
    Onaj stariji od 16 godina mi ne da da ga slikam, ali vidim da i njega interesuje fotografija, pa cu mu mozda uskoro pokloniti ovog Canona, a sebi kupiti nesto drugo.
    Znam da ti volis Sony aparate, ali meni je to nekako mnogo malo,…sitno. Moguce da im je to prednost, jer su laksi…ali ja ne znam da li bih imao uopste osecaj da sa time i baratam. Cini mi se da je ono najmanje sa cime bih se osecao komotno, upravo gore pomenuti Lumix GH5, ali i prema njemu imam rezerve s obzirom da sve recenzije koje sam video o njemu govore u superlativima pre svega u kontekstu video produkcije. Sto se tice fotografije, recenzije mi deluju prilicno neubedljivo. kakvo je tvoje misljenje o tome?

    #12111 Reply
    viktor pavlovic
    viktor pavlovic
    Keymaster

    Sto se tice speed boostera, mozes da nadjes i mnogo jeftinije a sasvim zadovoljavajuce verzije osim Metabones. Mislim da sam u poslednjem clanku testirao Zhongyi Lens Turbo II koji kosta nesto preko 100 USD.

    To sto si citao o objektivima koji se zatvore za dve blende, da su “bolji” od onih sto na tim blendama “pocinju” je vazilo nekad. Danas to vise nije tako, pogotovu sa objektivima poslednjih generacija. Opticki dizajn bilo kojeg objektiva je uvek podlozan kompromisima. Mozda najbolje korigovani objektivi koje sam testirao su Zeiss Otus objektivi, koji sunali ogromni, teski i imaju samo manualni focus (da ne govorim o ceni). Ranije su se objektivi optimalizovali za blende oko 2.8, odnosno f/11. Danas zbog “hypa” o ostrini (malo ko na forumima uopste razume sta je u stvari “ostrina” a jos manje ih razume sta je MTF20,50 itd. i sta je razlika izmedju micro kontrasta, globalnog kontrasta i rezolucije ali svi hoce – super ostar objektiv 🙂 se objektivi optimalizuju na puni otvor (svoju ulogu igra i difrakcija).
    Ostrina (tacnije MTF rezultati) objektiva variraju kod zoom objektiva sa promenom zizne daljine a kod svih objektiva sa promenom plana ostrine (udaljenosti subjekta koji se zaostrava), mada moderni objektivi imaju plivajuci zadnji clan koji ovu drugu razliku znatno smanjuje.

    Pointa je dakle da svi danasnji objektivi su vrlo “ostri” u sredini slike vec od otvorene blende, razlike treba traziti drugde. Investicije u tehniku pa i u objektive su slicne kupovini novih kola ili mobilnog telefona. Za par godina postaju moralno stari, mada im naravno nista ne fali.

    Investicije u putovanja, kurseve fotografije ili post processinga u produkciju vlastitih ideja, to je to sto vredi i sto ce doprineti kvalitetnijim fotografijama.

    Mada je i to kliše, ništa pametnije ne umem da ti posavetujem 🙂

    #12113 Reply

    SeaDog011
    Participant

    Ne,…u pravu si.
    Svaka oprema zastareva. Ono sto ostaje su utisci i iskustva, posebno oni iz kojih nesto i naucimo.
    Posao mi je takav da bar sa putovanjima nemam problema u poslednje vreme i uspevam da posetim neka zaista zanimljiva mesta. Velika je steta sto (jos uvek) ne znam da koristim foto-opremu i da ta mesta i ovekovecim na zadovoljavajuci nacin.
    Sa druge strane, posao me trenutno i onemogucava da unapredim svoja znanja. Da nisam trenutno u Atini, bio bih u skoli fotografije koju sam uplatio, ali nazalost morao da odlozim zbog poslovnih obaveza. Ali, kad tad (verovatno na jesen) cu i to odraditi.
    Sto se kurseva post-produkcije tice, razmisljao sam i o tome. Mislim da ce napredni kurs u toj skoli koju sam upisao, imati nekoliko casova i na tu temu, ali ja zelim nesto vise, pa cu videti sta mogu da uradim po tom pitanju i ako ne nadjem nista u Beogradu, gledacu da nadjem nesto u inostranstvu.
    A onda,…sa znanjem u oku i rukama…na neka lepa mesta!

    #12114 Reply
    viktor pavlovic
    viktor pavlovic
    Keymaster

    Samo napred!!!

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
Reply To: Sigma VS. Samyang
Your information:




By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close